Jatkuva digimarkkinointi

Digimarkkinoinnin kumppanuus – Myynti kasvanut 290%

Projektin taustat

Locomoi suunnitteli ja toteutti Liukuovi Centerille kokonaisvaltaisen digitaalisen uudistuksen, joka sisälsi uuden brändi-ilmeen, verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin strategian. Yhteistyö on jatkunut tuloksellisesti jo vuosia Digimanager-palvelumme kautta.

Asiakas

Liukuovi Center
B2C

Kategoria

Brändi, Verkkokauppa, Digimarkkinointi

Digitaalinenmarkkinointi_digimanager_palvelu
verkkokaupan digimarkkinointi

Tausta ja haasteet

Liukuovi Center on vuonna 2005 perustettu liukuovien ja kaapistojen erikoisliike, joka toimi pitkään pelkästään kivijalkamyymälänä. Vuosien varrella kilpailu kiristyi, liikevaihto laski ja liiketoiminta painui tappiolle. Yrityksen omistaja Markku harkitsi jo lopettamista – kunnes uusi suunnitelma syntyi.

Tavoitteet

  • Rakentaa täysin uusi digitaalinen jakelukanava kivijalan rinnalle
  • Saavuttaa koko Suomen asiakaskunta
  • Kääntää myynti nousuun ja liiketoiminta voitolliseksi
  • Tehdä brändistä helposti tunnistettava ja houkutteleva

Ratkaisu

Keskustelumme kääntyivät nopeasti vaihtoehtoiseen jakelukanavaan kivijalkamyymälän rinnalle. Verkkokauppa alkoi tuntua realistiselta ratkaisulta, ja ryhdyimme suunnittelemaan digitaalisesti toimivaa palvelukokonaisuutta, joka ei vain tavoita uusia asiakkaita – vaan konvertoi heidät ostajiksi.

Rakensimme verkkokaupan WordPress-alustalle, suunnittelimme sille brändi-identiteetin, ja loimme digitaalisen markkinoinnin strategian tukemaan kasvua.

  • Kilpailija- ja markkinatutkimus
  • Brändistrategia ja ostajapersoonien määrittely
  • Avainsana-analyysi ja hakukonesijoitusten parantaminen
  • WordPress-verkkokauppa
  • Asiakaspolku ja sisältösuunnitelma
  • Google-mainonnan strategia

Tulokset

Avainsana-analyysin perusteella rakensimme hakukoneoptimoinnin suunnitelman ja suunnittelimme Google-mainonnan strategian. Laadimme mainosviestit, kampanjarungot ja sisällöt, jotka puhuttelevat oikeaa yleisöä. Pian näkyvyys alkoi parantua – ja myynti kasvaa.

  • Myynti kasvoi 290 %
  • Verkkopalvelun kävijämäärä nousi yli 2000 %
  • Konversioprosentti kasvoi yli 50 %
  • Liikevaihto +57 % vuodesta 2017
  •  Tappiollinen liiketoiminta kääntyi voitolliseksi

Asiakashyödyt

  • Uusi verkkokauppa – koko Suomen markkina ulottuvilla
  • Konversioita tukeva sisältö ja analytiikka
  • Asiakaspalvelu kehittyi (chat, vuorovaikutteisuus)
  • Selkeä mittaristo myynnin ja markkinoinnin yhteistyölle

LiukuoviCenterin omistaja Markku kiteyttää palvelumme edut ytimekkäästi:

“Oikeita asioita on tehty, kun myynti on kasvanut 290%”

Markku kertoo olevansa tyytyväinen DIGImanager-palveluun.

“ Locomoin kanssa työskentely on  helppoo ku heinän teko. LOCOmoin tiimi on oppinut toimialasta paljon mikä edelleen helpottaa yhteistyötä.”

 “ Myynnin kasvu on 199% parempi kuin toimialalla keskimäärin ”

MARKKU TIKKAMÄKI
Liukuovi centerin omistaja

Haluatko samanlaista kasvua omalle yrityksellesi?

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon