Jatkuva digimarkkinointi

Liukuovien ja kaapistojen erikoisliike

Liukuovi Center

DigiMANAGER-palvelu LOCOmoi

TOIMENPITEET

Brändäys
Verkkokaupan konsepti
Verkkosivuston UI/UX design

Jatkuvat digimarkkinoinnin palvelut:
Markkinoinnin strategia
Brändin kehitys
– Analytiikka + data + kehitys
Hakukoneoptimointi (SEO)
– Hakukonemainonta
– Some markkinointi + mainonta

Kivijalkamyymälä
– Ikkunateippaukset
– Käyntikortit
– Myymälä julisteet/kyltit
– Valomainokset

Digitaalinenmarkkinointi_digimanager_palvelu
verkkokaupan digimarkkinointi

Lähtötilanne

Liukuovi Center oli toiminut kivijalkaliikkeenä jo vuodesta 2005. Viimevuosina kilpailu oli jatkuvasti kiristynyt ja asiakkaat sitä mukaa vähentyneet. Liikevaihto laski ja pikkuhiljaa tulos kääntyi pakkaselle. Liukuovi Centerin omistaja Markku harkitsi jo laittavansa lapun luukulle.

Mutta suunnitelmiin tulikin muutos..

Ehdotuksemme toisesta jakelukanavasta kivijalkamyymälöiden rinnalle alkoi vaikuttaa varteenotettavalta idealta. Lähdimme suunnittelemaan yhteistyössä verkkopalvelua liukuovien ja kaapistojen ostajalle. Verkkokauppa rakentui wordPress- julkaisualustalle.

Miten verkkokaupan digimarkkinointi tuo tulosta?

Myynti kasvuun

digiMANAGER-palvelu on saanut Liukuovi Centerille huikeita tuloksia aikaan, verrattain nopeassa tahdissa. digiMANAGER-palvelussa on mahdollista saada yhdellä sopimuksella koko digimarkkinoinnin tiimi käyttöön.

Projekti käynnistettiin tutkimuksella ja work-shopilla. Kartoitimme nyky-tilanteen, sekä tutustuimme tarkemmin kilpailijakenttään. Laadimme  brändisuunnitelman ja digimarkkinoinnin strategian.

Suunnittelimme verkkokaupalle brändi-identiteetin.

Liukuovi Centerille määriteltiin ostajapersoonat perustuen kerättyyn asiakastietoon, sekä LOCOmoin tekemiin tutkimuksiin. Näin selvitimme, millaisia ostajat ovat, mistä heidät tavoittaa, sekä kuinka heihin voidaan vaikuttaa. Samalla LOCOmoi teki avainsana-analyysin, joka kertoo, millaisilla termeillä vastaavia tuotteita ja palvelua etsitään hakukoneissa, ja kuinka LiukuoviCenter sijoittui hakutuloksissa.

Teimme asiakaspolun mallinnuksen, josta selviää millaisissa kanavissa asiakas liikkuu, millainen on hänen ostokäyttäytymisensä sekä mitkä ovat hänen tunteensa ja tavoitteensa. Laadimme sisältösuunnitelman, joka ohjaa asiakkaan juuri häntä kiinnostavan tiedon pariin, sekä herättää kiinnostuksen tuotteen ostamiseksi. Avainsana-analyysin pohjalta suunnittelimme Googlemainonnan strategian ja mainosviestit.

LiukuoviCenterin omistaja Markku kiteyttää palvelumme edut ytimekkäästi:

“Oikeita asioita on tehty, kun myynti on kasvanut 290%”

Markku kertoo olevansa tyytyväinen DIGImanager-palveluun.

“ Locomoin kanssa työskentely on  helppoo ku heinän teko. LOCOmoin tiimi on oppinut toimialasta paljon mikä edelleen helpottaa yhteistyötä.”
 “ Myynnin kasvu on 199% parempi kuin toimialalla keskimäärin ”

Jatkuvan markkinoinnin tulokset

Tappiollisesta liiketoiminnasta voittoa tuottavaksi yritykseksi

Brändin kirkastus, uuden verkkopalvelun lanseeraus sekä jatkuva digimarkkinoinnin-palvelu nostaa Liukuovi Centerin tappiollisesta liiketoiminnasta voittoa tuottavaksi yritykseksi rajusti kiristyneessä kilpailussa. Verkkopalvelun kävijämäärien kasvu on yli 2000%. Liikevaihto on tähän mennessä kasvanut huikeat 57% vuodesta 2017.

Asiakashyödyt:

– Uuden jakelukanavan perustaminen, koko suomen kattava markkina
– Verkkopalvelun kävijämäärien kasvu yli 2000%
– Konversioprosentti kasvanut yli 50%
– Liikevaihdon kasvu 57%
– Asiakaspalvelun kehittäminen: verkkopalvelu, chat, (vuorovaikutteisuus)
– Toimivat mittarit myynnin ja markkinoinnin yhteistyölle (analytiikka)
– Myynnin tehostaminen

Asiakasyritys

Liukuovi Center Oy

• Liukuovien ja kaapistojen erikoisliike
• Perustettu vuonna 2005
• Henkilöstön omistama
• Työntekijöitä 3
• Kivijalkamyymälä vantaa Tammisto sekä verkkokauppa