tuloksellista markkinointia
Miksi verkkostrategia?
Olet ehkä jo kokeillut ampua eri suuntiin verkossa ja huomannut sen olevan tuloksetonta. Strategian laatiminen helpottaa saavuttamaan liiketoimintatavoitteesi. Ensimmäinen ja tärkein askel on määritellä tavoitteet. Suunnittelemme mitkä toiminnot parhaiten tukevat tavoitettasi ja kuinka liiketoimintasi tarpeet saadaan täytettyä.

Paremmat mahdollisuudet menestyä
digitaalisessa maailmassa

Tavoitteet
Määritellään yhdessä tavoitteet. Ne antavat selkeän suunnan tekemiseen. Haluatko esimerkiksi lisätä myyntiä?

Asiakasymmärrys
Asiakkaat ovat avaimesi menestykseen. Kohderyhmä, ostajapersoonat, asiakaspolku ja kontaktipisteet

Erottautuminen & Brändäys
Erottautuminen kilpailijoista on ensiarvoisen tärkeää. Tavoitteena etulyöntiasema. Toiminta-ajatus, myyntivaltti ja yritysilme.
“Oikeita asioita on tehty, kun myynti on kasvanut 290%”
Markku Tikkamäki
Liukuovi Center
Strategia vaiheet
01
Tavoitteet
Tavoitteet määrävät toiminnan. Määrittelemällä tavoitteitasi tukeva toiminta, saadaan paremmin käsitys siitä, miten liiketoimintasi tarpeet täyttyvät. Tästä muodostuu myös markkinointiin tarvittava budjetti.
02
Asiakasymmärrys
Kohderyhmäsi tunteminen ja asiakkaidesi ostokäyttäytymisen tunteminen auttaa luomaan tasapainoisemman asiakaskokemuksen verkossa. Tässä vaiheessa on hyvä astua asiakkaiden kenkiin. Milloin ja missä kohderyhmääsi kannattaa puhutella? Asiakkaasi ostokäyttäytyminen voi vaihdella Iän, sukupuolen, kiinnostuksen kohteiden tai sijainnin mukaan. Markkinoinnin ja sisällön räätälöimistä eri ryhmien tarpeisiin ja ostokäyttäytymiseen sopivaksi helpottaa ostajapersoonien määrittely. Ostajapersoonat ovat kuvitteellisia henkilöitä, jotka auttavat sinua ymmärtämään asiakkaitasi paremmin.
Määritellään ostajapersoonat, asiakaspolut ja kontaktipisteet. Keitä asiakkaasi ovat? Mikä saa heidät kiinnostumaan tuotteesta ja kuinka he ryhtyvät etsimään tietoa tuotteesta? Ja mikä saa heidät lopulta painamaan nappia ”Osta nyt”
03
Erottautuminen & Brändäys
Erottautuminen kilpailijoista vie yritystäsi vauhdikkaammin kohti tavoitteita. Mitä tarkalleen ottaen tarjoat? Mitkä ovat tuotteesi ja palvelusi edut ja ominaisuudet? Tässä vaiheessa on hyvä pohtia omaa myyntivalttia. USP (unique selling proposition) kertoo yhdessä lauseessa tarjoamasi edut ja miten täytät asiakkaasi tarpeet sekä miten erotut kilpailijoistasi.
4.
Yritysilmeen suunnittelu
Tärkeä osa erottautumista on yrityksesi ilme. Luomme yrityksellesi ilmeen, joka viestii haluttua tunnelmaa ja pohjautuu liiketoimintasuunnitelmaan.
Yritysilmeen suunnittelu käsittää:
• Logosuunnittelu
• Värimaailma
• Typografia
• Kuvamaailma
• Graafiset elementit
Suomen mukavin digitoimisto