brändäys + verkkosivut suomen tekstiilikierrätys

Uusi brändi ja verkkosivusto

Projektin taustat

Locomoi suunnitteli ja toteutti Suomen Tekstiilikierrätykselle visuaalisesti erottuvan brändi-identiteetin ja modernin verkkosivuston, joka tukee yrityksen kasvua ja roolia vastuullisen tekstiilikierrätyksen suunnannäyttäjänä Suomessa.

Asiakas

Suomen tekstiilikierrätys
B2C

Kategoria

Brändi, Verkkosivut

Digitaalinenmarkkinointi_digimanager_palvelu
Brändäys_graafinensuunnittelu_LOCOmoi

Tausta ja haasteet

Suomen Tekstiilikierrätys on nopeasti kasvava kiertotalousalan yritys, joka keskittyy kotitalouksien ja yritysten poistotekstiilien kierrättämiseen vastuullisesti ja tehokkaasti. Toimialan muutos ja kasvava kiinnostus vastuullisuutta kohtaan loivat tarpeen vahvistaa yrityksen brändiä ja päivittää verkkonäkyvyyttä vastaamaan strategisia tavoitteita.

Yritys toimi aiemmin eri nimellä ja sen liiketoiminta perustui pitkälti käytettyjen vaatteiden myyntiin. Yritys halusi luopua vaatteiden jälleenmyynnistä ja siirtyä kohti vastuullisempaa tekstiilikierrätystä. Tavoitteena oli rakentaa uusi brändi, joka viestii avoimesti ja ymmärrettävästi tekstiilikierrätyksen merkityksestä sekä palvelee kotitalouksia ja yrityksiä ympäri Suomen. Uusi nimi, visuaalinen ilme ja verkkosivusto olivat tärkeä osa tätä muutosta.

Tavoitteet

  • Rakentaa kokonaan uusi brändi visuaalisesta ilmeestä tarinallistamiseen
  • Suunnitella ja toteuttaa selkeä, informatiivinen ja konvertoiva verkkosivusto
  • Parantaa yrityksen löydettävyyttä hakukoneissa
  • Vahvistaa Suomen Tekstiilikierrätyksen asemaa alan luotettavana toimijana

Ratkaisu

Locomoin tiimi toteutti kokonaisvaltaisen uudistusprojektin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Projektiin kuului:

  • Brändityöpaja ja kilpailijakartoitus
  • Visuaalisen identiteetin suunnittelu (logo, värit, typografia, kuvitustyyli)
  • Verkkosivuston rakenne- ja sisältösuunnitelma
  • WordPress-sivuston toteutus saavutettavuus ja SEO huomioiden
  • Sisältöjen konseptointi ja tekstisuunnittelu

Tulokset

  • Moderni, tunnistettava brändi visuaalisella vahvuudella
  • Informatiivinen ja asiantunteva verkkosivusto, joka toimii niin B2B- kuin kuluttajakohderyhmille
  • Vahvempi brändimielikuva ja selkeä viesti vastuullisesta kiertotaloustoiminnasta
  • Löydettävyys ja sisältörakenne tukevat kasvua ja uusasiakashankintaa

Haluatko kirkastaa yrityksesi ilmeen ja erottua digissä?

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon