Project Description

CASE LIUKUOVI CENTER

Myynti kasvanut

290%

Verkkokaupan lanseeraus + DigiMANAGER-palvelu
tuottavat Liukuovi Centerille huikeita tuloksia!

HAASTEET

Lähtötilanne

Liukuovi Center oli toiminut kivijalkaliikkeenä jo vuodesta 2005. Kilpailu oli jatkuvasti kiristynyt ja asiakkaat sitä mukaa vähentyneet. Liikevaihto laski  ja pikkuhiljaa tulos kääntyi pakkaselle. Liukuovi Centerin omistaja Markku harkitsi jo laittavansa lapun luukulle.

Mutta suunnitelmiin tuli muutos..

Ehdotus toisesta jakelukanavasta kivijalkamyymälöiden rinnalle alkoi vaikuttaa varteenotettavalta idealta. Lähdimme suunnittelemaan yhteistyössä verkkopalvelua liukuovien ja kaapistojen ostajalle. Verkkokauppa rakentui wordPress- julkaisujärjestelmän päälle.

MITEN  PALVELUSTA OLI APUA?

Verkkokauppa ja digiMANAGER-Palvelu kääntävät myynnin kasvuun

digiMANAGER-palvelu on saanut Liukuovi Centerille huikeita tuloksia aikaan, verrattain nopeassa tahdissa. digiMANAGER-palvelussa on mahdollista saada yhdellä sopimuksella koko digimarkkinoinnin tiimi käyttöön.

Projekti käynnistettiin tutkimuksilla ja work-shopilla. Kartoitimme nyky-tilanteen, sekä tutustuimme tarkemmin kilpailijakenttään. Laadimme  brändisuunnitelman ja digimarkkinoinnin strategian.

Suunnittelimme verkkokaupalle brändi-identiteetin, joka eroaa hieman kivijalkamyymälöistä.

Liukuovi Centerille määriteltiin ostajapersoonat perustuen kerättyyn asiakastietoon, sekä LOCOmoin tekemiin tutkimuksiin. Näin selvitimme, millaisia ostajat ovat, mistä heidät tavoittaa, sekä kuinka heihin voidaan vaikuttaa. Samalla LOCOmoi teki avainsana-analyysin, joka kertoo, millaisilla termeillä vastaavia tuotteita ja palvelua etsitään hakukoneissa, ja kuinka LiukuoviCenter sijoittui hakutuloksissa.

Yhdelle persoonista tehtiin asiakaspolun mallinnus, josta selviää millaisissa kanavissa asiakas liikkuu, millainen on hänen ostokäyttäytymisensä sekä mitkä ovat hänen tunteensa ja tavoitteensa.

Laadimme sisältösuunnitelman, joka ohjaa asiakkaan juuri häntä kiinnostavan tiedon pariin, sekä herättää kiinnostuksen tuotteen ostamiseksi.

Avainsana-analyysin pohjalta suunnittelimme Googlemainonnan strategian ja mainosviestit.

LIUKUOVI CENTERIN OMISTAJA MARKKU SANOO

“Oikeita asioita on tehty, kun myynti on kasvanut 290%”

Markku kertoo olevansa tyytyväinen DIGImanager-palveluun.

Locomoin kanssa työskentely on  helppoo ku heinän teko. LOCOmoin tiimi on oppinut toimialasta paljon mikä edelleen helpottaa yhteistyötä.”

 “Oikeita asioita on tehty kun myynti on kasvanut 290% ja joka on 199% parempi kuin toimialalla keskimäärin”

TULOKSET 

Tappiollisesta liiketoiminnasta voittoa tuottavaksi yritykseksi

Brändin kirkastus, uuden verkkopalvelun lanseeraus sekä jatkuva digimarkkinoinnin-palvelu nostaa Liukuovi Centerin tappiollisesta liiketoiminnasta voittoa tuottavaksi yritykseksi rajusti kiristyneessä kilpailussa. Verkkopalvelun kävijämäärien kasvu on yli 2000%. Liikevaihto on tähän mennessä kasvanut huikeat 57% vuodesta 2017.

Asiakashyödyt:
– Uuden jakelukanavan perustaminen, koko suomen kattava markkina
– Verkkopalvelun kävijämäärien kasvu yli 2000%
– Konversioprosentti kasvanut yli 50%
–  Liikevaihdon kasvu 57%
– Asiakaspalvelun kehittäminen: verkkopalvelu, chat, (vuorovaikutteisuus)
– Toimivat mittarit myynnin ja markkinoinnin yhteistyölle (analytiikka)
– Myynnin tehostaminen

ASIAKAS YRITYS

Liukuovi Center Oy

• Liukuovien ja kaapistojen erikoisliike
• Perustettu vuonna 2005
• Henkilöstön omistama
• Työntekijöitä 3
• Myymälät Espoossa ja Vantaalla. Uutena verkkokauppa