Logosuunnittelu2024-02-06T09:54:35+02:00

Graafinen muotoilu

Logosuunnittelu

Hyvä logo on tarkoin harkittu visuaalinen merkki, joka kuvastaa työtäsi ja sitä millainen yrityksesi tai tuotteesi on. Hyvä logon suunnittelija perehtyy yrityksen toimialan sekä kohderyhmän tuntemukseen.

Logosuunnittelu ammattigraafikolta

Logo joka jää mieleen

Tarkoin harkittua logosuunnittelua

Logosuunnittelu pohjautuu toimialan tuntemukseen, brändilupaukseen, yrityksesi tavoitteisiin, kohderyhmään, kilpailijakenttään sekä markkinaan.

Yrityksesi logon ei tulisi olla mikä tahansa merkki vaan tarkoin harkittu.

Suunnittelupöydällämme logosta syntyy useita kymmeniä eri vaihtoehtoja, kunnes helmet alkavat hioutua. Näistä esittelemme n. 3-5 parasta. Tarjoamme kolme korjauskierrosta. Tämän jälkeen työstämme luonnoksista vähitellen lopullista logoa ja varmistamme, että se toimii eri medioissa ja tilanteissa. Luovutamme logosta versiot kuvatiedostona (jpg, png) sekä vektorimuodoissa (eps,pdf ja svg).

Hyvä logo on siis paljon enemmän kuin pelkkä kuvio – se on brändin identiteetin kiteytys ja voimakas viestintäväline.

Kysy meiltä myös koko yritysilmeen suunnittelua ja brändäyssuunnitelmaa!

“Parasta jälkeä IKINÄ”

Markku Tikkamäki
Liukuovi Center

Graafisen suunnittelun työn tuloksia

Logosuunnittelu
referenssit

Olemme auttaneet monia yrityksiä saattamaan visuaalisen identiteettinsä elämään.

Logosuunnittelu Suomen tekstiilikierrätys
Logosuunnittelu Suomen tekstiilikierrätys
Logosuunnittelu J-Kirvesniemi
Logosuunnittelu Saunatuote
Logosuunnittelu Keikåå Design
Digitoimisto Locomoi Logosuunnittelu_Gympark
Logosuunnittelu Asuntoneuvoja
Logosuunnittelu Doppwoman
Digitoimisto Locomoi Logosuunnittelu yritykselle Merkkikeskus
Logosuunnittelu
Logosuunnittelu
Logosuunnittelu Ecowalt
Logosuunnittelu Lakeus Design
logo_haag
logo_liukuovicenter
Digitoimisto Locomoi Logosuunnittelu yritykselle Kimin
Logo_cwc
asiakk
Digitoimisto Locomoi _Logosuunnittelu yritykselle EIKP

Logo viestii yrityksen arvoista

Logosuunnittelu on prosessi, jossa suunnitellaan ja luodaan yrityksen, brändin, tuotteen tai palvelun visuaalinen tunnus, eli logo. Logo on usein ensimmäinen asia, jonka asiakkaat ja yleisö huomaavat yrityksestä tai brändistä, ja se viestii yrityksen identiteetistä, arvoista ja tyylistä.

 

Logosuunnittelussa otetaan huomioon useita tekijöitä, kuten:

Brändin identiteetti: Logo tulisi heijastaa yrityksen tai brändin identiteettiä ja arvoja. Se voi olla minimalistinen, moderni, perinteinen, leikkisä tai jokin muu tyyli riippuen siitä, millaista viestiä halutaan välittää.

 

Logon tarkoitus: On tärkeää miettiä, mitä halutaan saavuttaa logolla. Halutaanko esimerkiksi välittää luotettavuutta, innovaatiota, hauskuutta tai jotain muuta?

 

Tunnistettavuus: Hyvä logo on helposti tunnistettavissa ja erottuu joukosta. Se voi olla yksinkertainen muoto tai graafinen elementti, joka erottuu selkeästi eri medioissa ja koossa.

 

Monipuolisuus: Logo tulee toimia eri käyttötarkoituksissa, kuten verkkosivuilla, painotuotteissa, mainoksissa, käyntikorteissa jne. Sen tulee toimia niin suurissa kuin pienissä ko’oissa ja erilaisilla taustoilla.

 

Värit: Värit voivat vaikuttaa voimakkaasti logojen viestiin. Värien valinnassa otetaan huomioon brändin tyyli, kohdeyleisö ja haluttu tunnelma.

 

Yksinkertaisuus: Usein parhaat logot ovat yksinkertaisia ja helposti muistettavia. Ne voivat sisältää vain muutaman elementin, mutta silti välittää vahvan viestin.

Suunnitellaan yrityksellesi upea logo

UKK

Logo yritykselle hinta?

Logosuunnittelun hintahaarukka voi olla laaja. Jos haet korkealuokkaista logosuunnittelua voi hinta olla jotakin 500-50 000 euron väliltä. Logosuunnittelun hintaan vaikuttaa mm. suunnittelutoimiston suunnitteluprosessin vaiheet ja asiakkaan erityistoiveet. Kysy LOCOmoilta kustannustehokas tarjous yrityksesi logon suunnittelusta tai yritysilmeen suunnittelusta. Yllätyt positiivisesti.

Logon tekeminen itse

Logon suunnitteluun on olemassa myös ilmaisia logosuunnitteluohjelmia. Ilmaisilla suunnitteluohjelmilla luodut logot ovat hyvin tunnistettevia, joten ole varovainen. Harkitse siis haluatko yrityksesi tärkeimmän tunnusmerkin näyttävän samalta kuin kymmenillä ellei sadoilla muillakin yrityksillä.

Logosuunnittelu

Näin suunnittelu etenee

aloitus

Tutkimus ja kartoitus

Loogon suunnittelun perusta on perinpohjainen tutustuminen yrityksesi toimialaan, kohderyhmään ja kilpailijakenttään muutamien kysymysten avulla. Vastauksesi auttavat meidät logosuunnittelussa alkuun. Logosuunnittelussa huomioimme erityistoiveesi. Seuraamme alan trendejä ja suunnittelemme logon, joka huomataan.

MOODBOARD

Tunnelman ja logon suunnittelu

Aloitamme varsinaisen logon suunnittelun moodboardilla. Kuvien kerääminen on oiva ja tehokas tapa hakea tunnelmaa ja tyyliä, jonka yrityksesi haluaa kohderyhmälleen viestiä. Moodboard on oiva työkalu työn tilaajan ja suunnittelijan väliseen työskentelyyn. Sen avulla toivottu tyyli saavutetaan 100%. Moodboardin yhteydessä muotoutuu myös päävärien paletti.

Suunnittelupöydällä logosta syntyy useita kymmeniä eri vaihtoehtoja, kunnes helmet alkavat hioutua. Näistä esittelemme asiakkaalle n. 3-5 parasta.

Kommentointi  ja  kehitystyö

Logon kehitys + viimeistely

Kehitysvaiheessa asiakaalla on mahdollisuus osallistua suunnitteluun ja kertoa mahdollisia toiveita. Jatkoon logoista valitaan yksi, josta lähdetään hiomaan lopullista timanttia. Valmiista logosta luovutamme asiakkaalle versiot eri käyttötarkoituksiin sähköiseen sekä printtimaailmaan.

katso miten olemme ilahduttaneet asiakkaitamme

Design portfolio

Suomen mukavin suunnittelutoimisto

0%
Tyytyväiset asiakkaat
0%
Tukipalvelu (rajaton)
0%
Laatutakuu
Go to Top