Miten hankkia uusia asiakkaita ja kasvattaa tulosta?

Miten hankkia uusia asiakkaita? Itseasiassa monet yrittäjät ajattelevat, että se on miltei mahdoton tehtävä. Mutta mitä tuumisit, jos se olisikin paljon yksinkertaisempaa, kuin olet kuvitellut sen olevan?

Suuret kasvunäkymät uusasiakashankinnassa on mahdollisia, toimialasta riippumatta. Kyse on ainoastaan investoimastasi ajasta, kovasta työstä ja omistautumisesta. Jos olet valmis näkemään hiukan vaivaa, voit kasvattaa yrityksesi tulosta digimarkkinoinnilla. Alla olevat vinkit auttavat sinua eteenpäin, mutta menestyksesi taso on kiinni sinusta.

1.  Aseta tavoiteita digimarkkinoinnille

Kaikki yritystoiminnassa alkaa yleisistä tavoitteista. Mitä sinä haluat saavuttaa?

  • Kasvattaa jäsenmääriä
  • Parantaa tulosta
  • Lisätä tunnettuutta

2. Kehitä ostajapersoona

Et voi saavuttaa mitään, jos et tiedä niistä ihmisistä, jotka tekevät tavoitteistasi totta. Ostajapersoona antaa sinulle käsityksen asiakkaistasi. Ne paljastavat kivut, haasteet ja esteet, jotka pitävät heidät valveilla yöllä.

Vastaa alla oleviin kysymyksiin saadaksesi selkeän käsityksen kohderyhmästäsi. Tämä auttaa sinua kun suunnittelet strategian ja kun alat luomaan sisältöä.

  • Millaisia he ovat?
  • Miksi he ovat täällä?
  • Mikä pitää heidät valveilla yöllä?
  • Miten voit ratkaista heidän ongelmia?
  • Mitä haluat heidän tekevän?
  • Kuinka houkutella uusia asiakkaita digimarkkinoinnilla?

Älä koskaan aliarvioi sitä hyötyä jonka saat kun todella tunnet asiakkaasi.

3. Ymmärrä asiakkaan matka

Vahva tulos edellyttää ymmärrystä ostoprosessista. Kartoita suosituin asiakkaan matkareitti, jolla he päätyivät ostamaan tuotteesi. Kun näet sen visuaalisesti, voit tunnistaa aukkokohdat.

Jos sinulla ei vielä ole näitä karttoja, voit luoda ne vastaamalla muutamiin kysymyksiin:

  • Miten asiakaasi löysivät sivustosi? (Esim. maksettu haku, sosiaalinen media)
  • Minne he menevät kun he saapuvat sivustollesi?
  • Mikä sisältö johdattaa heidät loppuun asti/tavoiteltuun toimintaan?

Tee karttoja kustakin eri asiakastyypistä.

4. Palkkaa kokeneita ja lahjakkaita alansa osaajia

Yrittäjä on vain niin hyvä kuin häntä tukeva tiimi. Jos haluat saavuttaa dramaattista kasvua leedien hankinnassa, tarvitset tietotaitoa ja assistentteja muilta ammattitatioisilta osaajilta. Tarvitset vähintään seuraavanlaista osaamista:

  • Kirjoittaminen
  • Graafinen suunnittelu
  • Web suunnittelu
  • Koodaus
  • Sisältö strategia
  • Asiakas hallinta
  • Sosiaalinen media
  • Sähköposti markkinointi

Etsi nämä tiimin jäsenet varhain suunnitteluprosessiin. Heidän tietonsa auttaa asettamaan jalustan dynaamiselle kasvulle. Tutki mahdollisuutta saada koko tiimi käyttöösi yhdellä sopimuksella! >>

5. Tutki kilpailijoiden sivustoja

On tärkeää saada käsitys siitä, mitä kilpailijat tekevät inbound markkinoinnin saralla. Kun näet mitä he tekevät oikein, voit suunnitella kuinka jäljitellä heidän menestyksestään oman yrityksesi kohdalla.

  • Millaista liikennettä heidän sivuillaan on?
  • Mistä ne näyttävät saavan kävijävirtaa?
  • Mitä avainsanoja he käyttävät houkutellakseen ihmisiä sivustolleen?
  • Mitkä ulkopuoliset sivustot linkittävät heidän sivustolleen?

Tämä tieto auttaa luomaan listan toimista, joita markkinointitiimisi voi hyödyntää tavoitteiden saavuttamiseksi.

6. Arvioi oma verkkosivustosi

Kun tiedät, mitä kilpailijat tekevät, on aika tarkastella kuinka sinun yrityksesi pärjää. Muutamia kysymyksiä, joita voit pohtia on muun muassa:

  • Onko minun sivustoni design linjassa nykyisten trendien ja standardien kanssa?
  • Onko sivuillani selkeä ja tiivis viesti?
  • Onko verkkosivuni mukava ja helppo käyttää?
  • Voivatko vierailijat nopeasti sulattaa ja ymmärtää sisällön?
  • Tarjoaako sivusto kiinnostavaa sisältöä ostajapersoonalle?
  • Onko sivustollani call to action-painikkeet oikeailla paikoillaan?

7. Kehitä kolmen kuukauden sisältömarkkinointistrategia

Kun kaikki nämä vaiheet ovat on läpi käyty, on aika luoda vahva kolmen kuukauden strategia. On hyvä aloittaa kolmesta kuukaudesta, koska se on tarpeeksi pitkä aika nähdä kasvua tapahtuvan, mutta se ei käy liian ylivoimaiseksi toteuttaa.

8. Luo mielenkiintoista asiakasta kiinnostavaa sisältöä

Näinä ensimmäisten kolmen kuukauden aikana, sinun kannattaa luoda asiakkaitasi kiinnostavaa sisältöä ja ottaa käyttöön vähintään neljä seuraavaa tapaa jakaa sitä asiakkaillesi.

  • E-kirjat
  • Tietopaketit
  • Referenssi-caset
  • Verkkokurssit
  • blogi

Nämä asiat toimivat kulmakivinä koko sisältömarkkinoinnille.

Älä luovuta! Menestyksen avaimet piilevät juuri siinä kohdassa missä sinä haluaisit luovuttaa.

Haluatko kuulla lisää miten hankkia uusia asiakkaita?

PYYDÄ TARJOUS!